دوربین مداربسته خورشیدی
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی چه کاربردی داشته و عمده تفاوت آن با سایر دوربین های مداربسته و سیستم های نظارتی هوشمند در چیست؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال باید بدانیم که سیستم های دوربین مداربسته، این روزها از مهم ترین و اصلی ترین ابزارهای تامین امنیت در زندگی روزمره افراد به حساب می آیند و تقریبا در اکثر محیط ها افراد ناچار به نصب دوربین مداربسته هستند. در این میان یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در هنگام نصب سیستم های نظارتی، تامین منبع تغذیه مناسب و تجهیزات خوب است. در حالت کلی، منبع تغذیه سیستم های مداربسته برق شهری است. اما در این میان شرکت های بزرگ نظارت تصویری، گام های بزرگی در خصوص تامین تغذیه دوربین ها از طریق باتری، انرژی خوشیدی و … برداشته اند و نتایج شگفت انگیزی نیز حاصل شده است. در این مقاله از سایت نظارت گستر ایمن به معرفی و بررسی یکی از این تکنولوژی های روز یعنی دوربین مدار بسته خورشیدی خواهیم پرداخت.

دوربین مداربسته خورشیدی چیست؟

دوربین مداربسته خورشیدی

اگر نصاب دوربین مداربسته باشید حتما تا کنون با پروژه هایی در محیط های صعب العبور و چالش های تعمین تغذیه آن مواجه شده اید. دوربین مدار بسته خورشیدی که به آن Solar CCTV نیز می گویند، نوعی از سیستم های نظارتی هوشمند است که منبع تغذیه آن انرژی خورشیدی بوده و از طریق انرژی خورشیدی شارژ می شود. این بدان معنا است که در ساخت این دوربین ها از یک پنل خورشیدی، به منظور تامین تغذیه از طریق نور خورشید و ذخیره انرژی در باتری مخصوص، استفاده شده است.

موارد مصرف دوربین مداربسته بدون برق

اکثر مدل های دوربین مداربسته خورشیدی از استاندارد IP66 پشتیبانی می کنند. از این رو در هر شرایط آب و هوایی از قبیل هوای بارانی ، آفتابی ، برفی ، مه و … به خوبی کار کرده و هیچ گونه اختلالی در عمکرد دوربین مدار بسته بدون برق شما ایجاد نمیشود. از این رو دوربین مداربسته خورشیدی  در انواع محیط ها از قبیل مزارع کشاورزی، مناطق کوهستانی با مسیر های صعب العبور که امکان برقکشی وجود ندارد، منازل مسکونی، باغ ویلاهای شخصی، کارخانه های صنعتی و… مورد استفاده قرار میگیرند. از طرفی سنسور مادون قرمزی که در ساخت این دوربین ها به کار رفته شده است، آنها را در دسته بندی دوربین های دیددرشب قرار داده که آن را برای استفاده در محیط هایی با نور نا کافی نیز مناسب کرده است.

نحوه انتقال تصویر در دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی

روال انتقال تصویر در دوربین مداربسته خورشیدی اینگونه است که ابتدا دوربین را به یک مودم وایفای متصل کرده و سپس تصاویر را از طریق اینترنت در هر مختصات جغرافیایی که در جهان باشید، دریافت میکنید. حتی اگر مودم اینترنت هم در محل مورد نظر نداشته باشید، می توانید زمانی که در محل حضور دارید به طور مستقیم به خود دوربین خورشیدی متصل شده و تصاویر را دریافت کنید. از مزایای در دوربین مداربسته خورشیدی امکان انتقال تصویر آن به ۲۰ تلفن همراه به صورت همزمان است.

مزایای دوربین مداربسته خورشیدی

از مهمترین نقاط قوت دوربین مداربسته خورشیدی میتوان به:

  1. عدم نیاز به کابل کشی، چراکه در ساختار این دوربین ها یک باتری تعبیه شده که توسط انرژی خورشیدی شارژ می شوند.
  2. باتری های مناسب و بسیار با کیفیت که پس از شارژ از طریق نور خورشید، می توان تغذیه دوربین را تا ۷ روز بدون نیاز به هیچ نور خورشیدی، تامین نماید.
  3. پشتیبانی از استانداردهای مخابراتی چون : GSM، WCDMA و 4G LTE به دلیل سیم کارت خور بودن این دوربین ها.
  4. نصب آسان دوربین مداربسته خورشیدی، بدون نیاز به تجهیزات جانبی.
  5. پایداری و مقاومت بالا در هر شرایط آب و هوایی چون:
  • بادهای شدید
  • باران های شدید و سیل
  • برف شدید و اریزش بهمن
  • و…

معایب دوربین بدون برق

دوربین مداربسته خورشیدی

  1. هنگامی که باتری دوربین خالی شود، باید مجددا از طریق پنل خورشیدی شارژ انجام گیرد. اگر به هر دلیلی پنل نتواند برق به میزان کافی تولید کند باتری شارژ نشده و در نتیجه عملکرد دوربین دچار اختلال می شود. این اتفاق در آب و هوای ابری می تواند بر تداوم کارکرد دوربین اثر منفی بگذارد.
  2. دوربین مداربسته خورشیدی از فناوری وای فای یا اینترنت نسل 4 (4g) استفاده می کند، بدیهیست با ضعیف شدن سیگنال اینترنت، اتصال دوربین به شبکه از بین می رود. حتی ممکن است مشکل نویز یا تداخل سیگنال ایجاد شود. این مشکلات بسته به قدرت اینترنت شما و محیطی که دوربین در آن نصب می شود می تواند بی اهمیت یا بسیار مهم باشد.

طریقه شارژ و نگهداری دوربین بدون برق

شارژ باتری دوربین های مداربسته خورشیـدی عموما از طریق صفحه سولار صورت می گیرد که با نور مستقیم آفتاب، باتری را شارژ می کند. پنل هایی که برروی پکیج های دوربین خورشیدی هستند از جنس مونو کریستال می باشند این مدل از پنل ها در نور کم و هوای ابری هم می توانند باتری را شارژ کنند، که کیفیت بسیار عالی دارند.

قیمت دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی

میتوان به جرات عنوان کرد که قیمت دوربین مداربسته خورشیدی، با در نظر گرفتن امکانات و قابلیت های آن، بسیار منصفانه است و با در نظر گرفتن این موضوع که شما را نسبت به بسیاری از تجهیزات دوربین مداربسته بی نیاز میکند، بسیار مقرون بصرفه است. چنانچه قصد خرید انواع دوربین مداربسته را دارید می توانید با کارشناسان ما در نظارت گستر ایمن با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید. همچنین لازم به ذکر است که چنانچه نیازمند تعمیر دوربین مداربسته خود هستید نیز میتوانید به بخش خدمات پس از فروش و تعمیرات ما مراجعه کنید.

جمعبندی

دوربین های مداربسته بدون برق که به آنها دوربین مداربسته خورشیدی نیز میگویند، نصل جدیدی از سیستم های نظارتی است که به منبع تغذیه انرژی خورشیدی متصل است. این دوربین ها این امکان را فراهم می سازند که بدون هیچگونه نگرانی در خصوص تامین تغذیه و کابل کشی، بتوانید نظارت تصویری بی وقفه و بدون هیچ قطعی داشته باشید. در طراحی دوربین های های خورشیدی اغلب از باتری فوق العاده ای استفاده شده است که امکان هر گونه قطعی و عدم تامین تغذیه دوربین را به صفر می رساند چرا که بیشتر این باتری ها می توانند تغذیه دوربین را تا ۷ روز بدون نیاز به هیچ نور خورشیدی، تامین نمایند.

برچسب ها: قیمت دوربین مداربسته خورشیدی، دوربین مداربسته خورشیدی، پکیج دوربین خورشیدی، لیست قیمت دوربین مداربسته خورشیدی سیم کارتی، راه اندازی دوربین مدار بسته با پنل خورشیدی، دوربین مداربسته خورشیدی سیم کارتی، دوربین خورشیدی گردون، معایب دوربین خورشیدی





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: